Toimitus- ja maksuehdot

Nordic Med Academy on Nordic Med Spa Oy:n ylläpitämä tukkuverkkokauppa, jossa tuotteiden myyjänä on Nordic Med Academy, Tampere (Y: 2936796-5). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Nordic Med Academyn (myöhemmin: Yritys) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa 14.8.2020 alkaen. Yrityksen välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden tai palveluiden kohdalla sovelletaan Suomen kauppalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

Yrityksen verkkokaupassa koulutuksia, tuotteita, laitteita ja palveluita myydään yritysasiakkaille (B2B yritysmyynti, tukkukauppa).

Yritysasiakkaiden tunnukset Yrityksen tukkuverkkokauppaan ovat henkilökohtaiset, ja kaupan tukkuhinnat ovat luottamuksellista tietoa, joka on tarkoitettu vain asiakastilin vastuuhenkilölle.

Yritys pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät Yrityksen kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

Yritys ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta olosuhteiden muutosta tai seikkaa, joka on Yrityksen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota Yritys ei kohtuudella voi voittaa. Yritys on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

KOULUTUKSET

Yrityksellä on oikeus perua koulutus, mikäli osallistujia on alle kolme. 
Tällaisessa tilanteessa Yritys on yhteydessä koulutuksen jo maksaneeseen asiakkaaseen.
Jos koulutus perutaan, koulutuksen maksanut asiakas saa maksusuorituksensa takaisin.

ASIAKAS

B2B (yritysmyynti, tukkukauppa)

Yritys myy koulutuksia, tuotteita, laitteita ja palveluita tukkumyyntinä lähinnä kauneudenhoitoalan ja terveydenhuollon yrityksille, yhteisöasiakkaille sekä kauneudenhoitoalan ja terveydenhuollon opiskelijoille tai alalle aikoville, jotka hankkivat kauppatavaran päätoimiseen ammatilliseen käyttöön tai -opiskeluun. Tukkukaupan koulutukset, tuotteet, laitteet tai palvelut eivät ole tarkoitettu kuluttajien käyttöön eikä niitä myydä kuluttaja-asiakkaille. Tukkukauppaan rekisteröityneille asiakkaille sovelletaan B2B-yritysmyynnin sopimusehtoja.

Tunnukset Yrityksen tukkuverkkokauppaan ovat henkilökohtaiset ja kaupan tukkuhinnat luottamuksellista tietoa, joka on tarkoitettu vain asiakastilin vastuuhenkilölle. Asiakas sitoutuu pitämään tunnukset salassa sekä sitoutuu olemaan luovuttamatta tunnuksia kolmannelle osapuolelle. Asiakas vastaa henkilökohtaisesti kaikesta käyttäjätunnuksellaan tapahtuvasta käytöstä sekä siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Ammattikäyttötuotteiden tai -laitteiden turvallinen käyttäminen vaatii oman alansa ammattiosaamista ja -koulutusta. Yritys ei kanna vastuuta tuotteiden väärinkäytöstä tai puutteellisen koulutuksen aiheuttamista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

Asiakkaiden ja Yrityksen välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät opiskelija-asiakkaalta tai alalle aikovilta vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Yritys tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua Yrityksen järjestelmään.

TUOTTEET, HINNASTO JA MAKSUTAVAT

Yrityksen verkkokaupan hinnat ovat verottomia, hintoihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero. Alle 500 euron tuotetilauksiin lisätään kiinteä postikulu (15 euroa, sis. alv). Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tavara on myyjän omaisuutta, kunnes kauppahinta on kokonaisuudessaan maksettu.

Verkkokaupan hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa. Tuotteen hinnan noustessa tai laskiessa ennen lähetyksen käsittelyä Yrityksestä tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla.

Tuotteita myydään ainoastaan yrityskaupan säännöillä. Tuotteiden käyttöönotto ja käyttäminen vaativat oman alansa ammattiosaamista.

Maksutavat

 

 

Verkkokaupassa on käytössä Paytrail-maksupalvelu. Paytrail-maksupalvelussa ovat käytössä seuraavat maksutavat:

  • pankkien verkkomaksu
  • debit- ja credit-korttimaksut
  • lasku ja osamaksu
  • MobilePay

Pankin tiliotteella ja luottokorttilaskulla maksun saajana näkyy maksettujen maksujen kohdalla Paytrail Oyj.

Paytraililla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa, mikä edellyttää poikkeuksellisen vahvoja panostuksia turvallisuuteen. Aina yhtiön perustamisesta vuonna 2007 lähtien (entinen Suomen Verkkomaksut Oyj), verkkomaksupalvelun avulla on ostettu tuotteita ja palveluita jo yli 10 miljardin euron arvosta.

Paytrailin asiakkaana voit luottaa, että lakeja ja säädöksiä noudatetaan erityisen tarkasti ja turvallisuuteen liittyvät seikat otetaan hyvin vakavasti. Paytrail työskentelee yhteistyössä pankkien ja muiden rahoitusalan toimijoiden kanssa rakentaen entistä turvallisempia ja toimivampia käytänteitä verkossa asioimiselle.

Lue lisää.

Jousto-lasku ja Jousto-osamaksu

Walley-lasku ja Walley-osamaksu

OP Lasku

 

 

TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSAIKA

Käytössämme ovat nämä toimitustavat:

  • Postin rahti
  • Postipaketti
  • Kotipaketti
  • Pikkupaketti
  • Parcel Connect
  • Express kotimaa
  • Priority Parcel
  • EMS
  • Express ulkomaille

Yrityksen verkkokaupasta ostettujen tuotteiden käsittely- ja toimitusaika on noin 2–5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Huom! Maan poikkeustilanne saattaa vaikuttaa toimitusaikoihin ja ne voivat olla tavallista pidemmät. Pyrimme aina mahdollisimman nopeaan toimitukseen. Koulutuksiin liittyvät tuotteet ja laitteet toimitetaan aina koulutuksen yhteydessä tai jälkitoimituksena koulutuksen jälkeen.

Alle 500 euron tilauksiin lisätään kiinteä käsittely- ja postimaksu (15,00 euroa, sis alv).

Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli tuote on päässyt poikkeuksellisesti loppumaan varastosta tai havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään. Mahdolliset jälkitoimitukset lähetetään heti, kun tuote saapuu varastoon. Pidätämme oikeuden poistaa tilauksesta jälkitoimitukseen kuuluvat tuotteet. Toimitusalueemme kattaa koko Manner-Suomen.

Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti Postin välityksellä, ja tilauksia lähetetään työpäivisin (ma-pe). Saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestillä. Tilaus on noudettavissa noutopisteestä postin määrittelemän ajan, minkä jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Pidätämme oikeuden vaihtoehtoisiin toimitustapoihin. Pikatoimituksista peritään erillinen toimitusmaksu.

Asiakas on vastuussa ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta toimituksen ja laskutuksen kannalta. Lunastamattomista paketeista veloitetaan edestakaisen rahdin kuljetusmaksu.

PALAUTUSOIKEUS

Palautukset B2B (yritysmyynti, tukkukauppa)

Ammattituotteita, -laitteita ja -palveluita myydään ainoastaan yrityskaupan säännöillä ja ehdoilla. Tuotteiden mahdolliseen palauttamiseen tarvitsee aina Yrityksenasiakaspalvelun hyväksynnän. Yrityksen ei tarvitse hyväksyä palautusta. Tuotteita ei voi palauttaa ilman lähetyskohtaista hyväksyntää. Palautusoikeuden ulkopuolella ovat automaattisesti koulutuspalvelut ja niihin yhdistetyt tuotteet tai laitteet. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme:

info@nordicmedacademy.fi

Kun palautusoikeus on myönnetty, asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Yritys ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Yritys pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään Yrityksen käsittely- ja postituskulut.

Takuu ja virhevastuu

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä kirjallisesti sähköpostiosoitteeseen:

info@nordicmedacademy.fi

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

REKLAMAATIO

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Asiakas on velvollinen esittämään kuitin tai muun todistuksen ostoajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen:

info@nordicmedacademy.fi

Mikäli lähetys on vahingoittunut kuljetuksessa kuljetusyhtiön edustajan pitää voida todeta vahinko – käytännössä vastaanottajan on kieltäydyttävä vastaanottamasta vahingoittunutta lähetystä tai vahingosta on otettava kuvatodiste.

VASTUUN JAKAUTUMINEN YRITYSKAUPASSA B2B (YRITYSMYYNTI, TUKKUKAUPPA)

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisena kuin ne ovat. Yritys ei ole vastuussa tuotteiden tai palveluiden virheestä ja/tai käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Yrityksen korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön.

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Yrityksenvastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. Yritys pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan maahantuojan tai valmistajan kanssa.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Yrityksen sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja tai välitettyjen kolmannen osapuolen palveluiden sopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Yrityksen sopimusehtojen kanssa.